Huishoudelijk Reglement

Stichting Business Padelclub Friesland

Versie: 1.0 | Ingangsdatum: 1 november 2024

Welkom bij de Stichting Business Padelclub Friesland! Om het sportplezier en de samenwerking binnen onze zakelijke padelcommunity optimaal te laten verlopen, hebben wij dit huishoudelijk reglement opgesteld. Het bevat praktische richtlijnen, gedragsregels en uitgangspunten voor gebruik van onze faciliteiten en deelname aan de clubactiviteiten.

1. Algemeen

1.1 Dit reglement is van toepassing op alle leden van de Stichting Business Padelclub Friesland.

1.2 Door ondertekening van de lidmaatschapsovereenkomst verklaart ieder lid zich bekend en akkoord met dit huishoudelijk reglement.

1.3 De Stichting heeft ten doel het bevorderen van sportieve, energieke en zakelijke verbindingen door middel van padel.

2. Banen en Faciliteiten

2.1 De club beschikt over vier reguliere padelbanen en één single padelbaan.

2.2 Baanreserveringen verlopen via het officiële online boekingssysteem van de club.

2.3 Een standaard reservering van 1,5 uur kost 10 credits. Deze credits worden automatisch van het account van de boeker afgeboekt.

2.4 Het aantal benodigde credits per reservering kan worden gewijzigd bij nieuwe inzichten of aanpassingen in de clubstructuur. Leden worden hierover tijdig geïnformeerd.

2.5 De banen zijn uitsluitend beschikbaar voor geregistreerde zakelijke leden en hun introducees.

2.6 Officiële gelegenheden, zoals KNLTB-competities of KNLTB-toernooien, hebben altijd voorrang op reguliere reserveringen. Het bestuur van de Stichting bepaalt te allen tijde welke activiteiten als zodanig worden aangemerkt en ingepland.

3. Speelregels en Gedrag

3.1 Padel wordt gespeeld volgens de officiële spelregels van de FIP (Internationale Padel Federatie).

3.2 Sportiviteit, respect en collegialiteit staan centraal op en rondom de baan.

3.3 Gedrag dat als onsportief, storend of discriminerend wordt ervaren, is niet toegestaan en kan leiden tot tijdelijke of permanente uitsluiting van deelname.

3.4 Leden dienen op tijd aanwezig te zijn en de baan schoon, compleet en opgeruimd achter te laten.

4. Zakelijke Introducees en Events

4.1 Leden mogen zakelijke relaties introduceren, mits dit vooraf is aangemeld via het boekingssysteem.

4.2 Introducees dienen zich te houden aan hetzelfde reglement en dragen sportieve kleding en gepast schoeisel.

4.3 De club organiseert regelmatig netwerkevents, clinics en toernooien. Deelname is vrijwillig maar wordt sterk aangemoedigd.

5. Veiligheid en Aansprakelijkheid

5.1 Gebruik van de banen is op eigen risico.

5.2 De Stichting is niet aansprakelijk voor blessures, ongevallen of verlies/diefstal van persoonlijke eigendommen, behoudens bij opzet of grove nalatigheid.

5.3 EHBO-materialen zijn beschikbaar in het clubhuis; leden wordt gevraagd incidenten te melden bij de organisatie.

6. Credits en Verbruik

6.1 Het lidmaatschap omvat een jaarlijkse hoeveelheid credits afhankelijk van het lidmaatschapsniveau (Brons, Zilver, Goud).

6.2 Niet-gebruikte credits vervallen aan het einde van het lidmaatschapsjaar.

6.3 Extra credits kunnen mogelijk worden bijgekocht; hierover beslist het bestuur.

7. Wijzigingen en Slotbepalingen

7.1 De Stichting behoudt zich het recht voor dit reglement te allen tijde te wijzigen. Leden worden hierover schriftelijk geïnformeerd.

7.2 In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist het bestuur.

7.3 De actuele versie van dit reglement is beschikbaar op: www.padelclub.frl

Sportief, energiek en verbindend – welkom bij dé zakelijke padelcommunity van Friesland!